Att bygga upp en stark relation med kunden är väldigt viktigt i vår bransch. En sådan relation bygger på god och öppen kommunikation och förtroende.
Kola Productions och Moramast har utvecklat en sådan speciell relation genom åren.
Detta case handlar om en idé som vi presenterade för en mässa och framtida marknadsföring.
Målet var att visa syftet med en ljusstolpe på ett vackert sätt. Vår idé var att arbeta med teman som säkerhet och respekt. Man känner sig alltid tryggare med bra gatubelysning och det ökar även livskvaliteten genom att artificiellt förlänga timmarna för aktiviteter. Efter att ha pitchat idén, haft flera möten och tagit fram en budget/offert, fick vi klartecken och kunde börja förbereda och planera hela produktionen. Platser, resor, modeller, scheman, utrustning, hotell och mycket mer. Vi bestämde oss för att fotografera modellerna och rekvisitan separat och platserna genom “ljusmålning”, vilket innebär att vi också fick arbeta på natten.


Vi fotograferade modeller i hemsituationer, som att raka sig, äta middag, yoga och läsa godnattsagor för barnen, för att skapa en trygg atmosfär. Och vi fotograferade flera platser där du hittar Moramast stolpar. Det var fantastiskt att se hur vår vision blev verklighet. Många dagar och nätter av fotografering följdes av många timmar av Photoshop-arbete.


Vi älskar verkligen sådana här produktioner. Brainstorming, nära kontakt med kunden, att ha roligt under arbetet, utmaningen och resultatet.
Här kan du se några bilder från bakom kulisserna och slutresultatet. Moramast använde bilderna på olika mässor och det var kul att höra om den positiva feedback de fick. De använde också våra bilder I en bok, som nominerades till Svenska Designpriset. Vi kunde inte vara stoltare.



Mer att berätta nästa gång!

Comments